Czy warto robić filmy promocyjne?
Filmy promocyjne to skuteczne narzędzie marketingowe, które zwiększa rozpoznawalność marki,
wspiera sprzedaż i buduje zaufanie. Sprawdź, czy warto inwestować w wideo i jak zrobić to mądrze.
W erze cyfrowej filmy promocyjne stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Dobrze przygotowane wideo promocyjne potrafi przyciągnąć uwagę, zbudować emocjonalną więź z odbiorcą i znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe klientów.
Ale czy każdej firmie opłaca się inwestować w profesjonalny film promocyjny? Sprawdź, co warto wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji.
Po co tworzyć film promocyjny?
Zanim rozpoczniesz produkcję, określ konkretny cel filmu. Najczęstsze zastosowania filmów promocyjnych to:
- Promocja marki, produktu lub usługi – wizualna forma prezentacji wyróżnia Twoją ofertę na tle konkurencji. Wizualne przedstawienie tego, co oferujesz, może bardziej zainteresować potencjalnych klientów niż tradycyjne metody reklamy.
- Zwiększenie sprzedaży – angażujący film promocyjny zachęca do działania i wspiera konwersje. Atrakcyjny film może skutecznie zachęcić do wypróbowania oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.
- Budowanie wizerunku marki – wartości, które prezentujesz w filmie, budują zaufanie i lojalność. Odpowiednia narracja i wartości prezentowane w filmie mogą poprawić postrzeganie Twojej firmy w oczach odbiorców.
- Wsparcie rekrutacji – filmy promujące kulturę organizacyjną firmy przyciągają odpowiednich kandydatów. Taki film może być również skutecznym narzędziem w rekrutacji, pokazując potencjalnym pracownikom wartości i kulturę firmy.
Ile kosztuje produkcja filmu promocyjnego?
Koszt realizacji zależy od wielu czynników: scenariusza, liczby dni zdjęciowych, stopnia zaawansowania montażu, a także lokalizacji czy użycia animacji.
Przykładowe elementy budżetu filmu promocyjnego w Flipside:
Element produkcji | Szacowany koszt |
---|---|
Scenariusz, tekst lektora | Gratis |
Nagranie lektora i dźwięk | 600–2000 PLN |
Dzień zdjęciowy | 2000–5000 PLN |
Animowane intro i outro | Gratis |
Animacje 3D | ok. 2000 PLN |
Montaż i postprodukcja | 1500–3000 PLN |
Sumując więc najniższe stawki wychodzi szacunkowa suma: ok. 6000 PLN (netto). Nie ma tu uwzględnionych wielu rzeczy, których może zażyczyć sobie klient (np. nagrania filmowe z drona, wizażystka na planie itp).
Czy da się taniej?
Tak – można ograniczyć budżet, np. nagrywając w biurze, rezygnując z aktorów, wizażystki czy dodatkowego sprzętu. Jednak warto pamiętać, że każdy kompromis to ryzyko niższej jakości i mniejszej skuteczności.
Film promocyjny to inwestycja w Twój wizerunek i sprzedaż. Warto zadbać o to, by był profesjonalny i dopracowany – od scenariusza po montaż końcowy.
Czy warto inwestować w film promocyjny?
Jeśli chcesz przyciągnąć klientów, zwiększyć sprzedaż, zbudować zaufanie do marki – film promocyjny może być jednym z najskuteczniejszych narzędzi. Pod warunkiem, że powstaje w oparciu o strategię, a nie przypadek.
We Flipside pomagamy firmom z całej Polski zaprojektować i zrealizować filmy promocyjne, które działają – niezależnie od budżetu. Dobieramy rozwiązania, które realnie wspierają cele Twojej marki.
Przykładowe Filmy promocyjne
Zobacz kilka naszych przykładowych filmów promocyjnych. Więcej znajdziesz w naszym portfolio.
Gotowy na film promocyjny,
który naprawdę działa?
Skontaktuj się z nami. Pomożemy zaplanować i zrealizować film,
który wyróżni Twoją firmę na rynku.